دسته‌بندی نشده

خط تولید کیسه زباله

خط تولید کیسه زباله با توجه به افزایش استفاده مردم از کیسه زباله می تواند یکی از پر سود ترین و پر بازده ترین کسب و کار ها برای افرادی که قصد کارآفرینی با حداقل سرمایه گذاری را دارند، باشد. همچنین شما می توانید خط تولید کیسه زباله را در یک فضای محدود نیز راه اندازی کنید که همین امر سبب کاهش هزینه های جانبی همچون هزینه کرایه مکان و فضای کارگاه می شود.

علاوه بر اینکه راه اندازی خط تولید کیسه زباله برای شما سود و درآمد بسیار زیادی دارد بلکه با ایجاد چنین کارگاهی سبب شاغل شدن تعدادی از افراد جامعه خواهید شد.

به طور کلی می توان گفت که تولید زباله یک امر اجتناب ناپذیر بوده و کنترل، جمع آوری و دفع آن ها یک مسئله بسیار مهم می باشد. کیسه زباله یک نوع پلاستیک پر مصرف است انواع متنوعی دارد . خط تولید کسه زباله برای تولید انواع مختلف کیسه زباله، در ابعاد، رنگ ها، جنس و مدل های مختلف جهت کاربرد و مصارف متفاوت راه اندازی می شود.

بطور مثال نوع جنس و ابعاد کیسه زباله جهت استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی با سازمان های اداری متفاوت می باشد. خط تولید کیسه زباله در راستای تولید کیسه زباله صنعتی و خانگی جهت دفع مواد زائد از مکان های مختلف استفاده می گردد؛ زیرا پسماند و زباله می تواند محیط زیست و سلامتی موجودات زنده را به خطر بیاندازد. برای رفع این مشکل کیسه زباله های نایلونی و نایلکس تولید شده و به بازار عرضه می گردد.

راه اندازی خط تولید کیسه زباله

راه اندازی خط تولید کیسه زباله مسیر و روال مشخصی دارد :

  • در ابتدا و اولین مرحله پلی اتیلن داخل قیف دستگاه ریخته می شود.
  • در این مرحله گرانول های پلی اتیلن داخل دستگاه اکسترود ، حرارت می بینند و ذوب می شوند.
  • موادی که در مرحله قبل ذوب شدند ، در این مرحله از قالب عبور می کنند و حین عبور از قالب ، پمپ هوا فشار بسیار بالایی ایجاد می کند و کیسه ها به صورت بالنی شکل می گیرند و به هم نمی چسبند.
  • در این مرحله کیسه های باد شده خنک می شوند و توسط غلتک به لوله با ضخامت خیلی کم تبدیل می گردد که به آن به اصطلاح فیلم می گویند.
  • سپس عملیات برش و دوخت انجام می شود و پس از بسته بندی محصول نهایی و آماده فروش می گردد.

هزینه خط تولید کیسه زباله

برای راه اندازی خط تولید کیسه زباله نیاز به مواد اولیه و تهیه دستگاه های مخصوص می باشد. مواد اولیه تولید کیسه زباله بسیار ارزان، در دسترس و مقرون به صرفه می باشد. این مواد عبارتند از: پلی اتیلن سبک و سنگین، الیاف شیشه، پلی آمید و مستربچ. خرید نوع و میزان مواد به میزان کاربرد و کارایی دستگاه شما بستگی دارد.

هزینه خط تولید کیسه زباله

دستگاه خط تولید کیسه زباله

خط تولید کیسه های زباله از دستگاه ها و بخش های متفاوت و مختلفی تشکیل شده است و روند ساخت و تولید را تشکیل داده اند. برای راه اندازی خطوط تولید و همچنین تولید محصولات نیازمند دستگاه هایی هستیم که به صورت اصلی و یا فرعی مورد استفاده قرار می گیرند و روند ساخت و تولید محصول را پیش می برند. در ادامه به اختصار توضیح داده شده است :

دستگاه خط تولید کیسه زباله

  • دستگاه تولید نایلون در خط تولید کیسه زباله

اصلی ترین و مهم ترین دستگاه در تولید کیسه های زباله می باشد که دارای قالب های متفاوتی است و با توجه به محصول مورد نظر، قالب آن انتخاب می شود. مهم ترین دستگاه در خط تولید کیسه زباله ، دستگاه تولید نایلون می باشد که بسیار حیاتی است .

در این مرحله بعد از ساخته شدن و شکل گرفتن نایلون ، به صورت رول جمع می شوند و برای ادامه روند ساخت به دستگاه های بعدی ارسال می شوند. همچنین شما می توانید از دستگاه های خط تولید نایلون و نایلکس به صورت مستقیم در کارگاه خود استفاده نمایید.

  • دستگاه دوخت خط تولید کیسه زباله

در این مرحله دو لایه نایلون روی هم قرار می گیرد و توسط دو لبه داغ روی هم پرس می شوند و عمل دوخت نایلون انجام می گیرد. اندازه دستگاه با توجه به اندازه عرض مورد نظر نایلون قابل انتخاب و تفاوت می باشد. دستگاه های دوخت نوعی دستگاه حرارتی می باشند که با پرس سازی محصول عمل به اصطلاح دوخت را انجام می دهند.

پرس نایلون های زباله بسیار مهم و تاثیر گذار در جلب رضایت مشتریان می باشد از این رو کیفیت دستگاه مورد استفاده بسیار مهم و ضروری می باشد. پرس و دوخت مناسب کیسه های زباله از بروز مشکلاتی نظیر نشتی و … جلوگیری می کند و کاملا تاثیر گذار می باشد.

نوع پرس و دوخت ستاره ای بسیار مناسب است و احتمال نشتی و پارگی محل دوخت کیسه را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد و این دستگاه از مهم ترین دستگاه های این نوع خط تولیدات همچون خط تولید کیسه فریزر می باشد.

  • دستگاه پرفراژ خط تولید کیسه زباله

کیسه های زباله تکی که رولی نیستند و به صورت تک تولید می شوند نیازی به دستگاه پرفراژ ندارند، این دستگاه فقط برای کیسه های رولی و لندنی کارآیی دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه های رولی هنگام جداشدن ممکن است دچار پارگی و از بین رفتن بشوند، به همین دلیل پرفراژ می شوند و هر چه این عمل بهتر و با کیفیت تر انجام شود به همان اندازه مفید تر خواهد بود.

دستگاه های پرفراژ در دو نوع خودکار و نیمه خودکار وجود دارد که در نوع خودکار ایمنی و دقت بیشتری وجود دارد و نیازی به اپراتور و … نیست ولی در نوع نیمه خودکار به اپراتور نیازمند می باشد و سرعت عمل آن بسیار بالاتر از نوع خودکار می باشد.

  • پمپ هوا خط تولید کیسه زباله

پمپ هوا و یا کمپرسور دستگاهی برای ذخیره و فشرده سازی هوا می باشد. کمپرسور موجب جداسازی لایه های نایلون از هم می شود و حالت حبابی به آن ها می دهد. این دستگاه موجب ایجاد حالت بالنی نایلون های می شوند. ظرفیت و میزان انجام فعالیت در این دستگاه ها متناسب با میزان تولید و ساخت محصول دارد.

فضای مورد نیاز برای خط تولید کیسه زباله

بر اساس نوع کسب و کارتان، تعداد دستگاه های استفاده شده جهت تولید انواع کیسه زباله و میزان وسعت کسب و کارتان، متراژ فضای مورد نیاز متغیر می باشد. برای تخمین متراژ مورد نظر لازم است که با کارشناسان در شویا سازان صحبت و مشورت کنید.

با توجه به تجربه و اطلاعات قبلی، اگر شما فقط یک دستگاه برای راه اندازی داشته باشید می توانید در یک محیط کوچک نیز کار راه اندازی را شروع نمایید. اگر قصد راه اندازی یک خط تولید وسیع به همراه چندین دستگاه برای تولید انواع مختلفی از کیسه زباله ها را دارید، حداقل فضای مورد نیاز شما احتمالا ابعادی حدود 30*20 متر دارا می باشد و البته ارتفاع حداقل 4 متر. هر چه فضای شما بیشتر باشد، تولید انبوه تر و راحت تری خواهید داشت. این موضوع وابسته به هزینه اولیه شما دارد.

درآمد خط تولید کیسه زباله

در فعالیت های تولیدی یک اصل مهم برای به دست آوردن سود بالا و مناسب، تولید محصولاتی است که استفاده از آن ها مختص به زمان خاصی نبوده و جزء نیازهای روزمره مردم محسوب گردد. همچنان علاوه بر پاسخ به نیازهای مردم، باید کسب رضایت مصرف کنندگان از کیفیت کالا مد نظر تولید کننده عزیز باشد. با رعایت این اصول تولید هر محصولی از جمله کیسه زباله یک فعالیت اقتصادی مناسب خواهد بود.

درآمد خط تولید کیسه زباله

هر روز و در واقع هر ساعت به مقدار زیادی زباله در منازل، ادارات، بیمارستان ها، ارگان های دولتی، خیابان، مغازه ها و …. تولید می گردد که برای جمع آوری آن ها نیازمند کیسه زباله هستند. بنابراین می توان گفت که اگر قصد راه اندازی خط تولید کیسه زباله دارید، می تواند یک منبع درآمد خوب باشد.

با توجه به اینکه امروزه مردم به حفط محیط زیست اهمیت بسیار زیادی می دهند علاوه بر خط تولید کیسه زباله، راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی نیز می تواند یکی از کسب و کار های پر سود باشد.

مشاوره خط تولید کیسه زباله شویاسازان

راه اندازی خط تولید کیسه زباله علاوه بر اقتصادی بودن، کمک بسیاری به جهان در راستای حفظ محیط زیست می کند. به شرط آن که کیفیت را فدای کمیت نکنند! با رعایت تمام نکات از سوی تولید کنندگان، راه اندازی هر کسب و کاری آن ها را به سود و درآمد بالا می رساند.

پیش از اقدام به راه اندازی خط تولید کیسه زباله باید یک برنامه مدون و حساب شده که تمامی جوانب کار را سنجیده باشد، آماده کنید. جهت تنظیم آن و دریافت مشاوره می توانید با مجموعه شویاسازان آریانیک یک مجموعه کارآفرین در زمینه خطوط تولید مواد بهداشتی و سلولزی تماس بگیرید.

82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *