دسته‌بندی نشده

خط تولید مایع دستشویی

خط تولید مایع دستشویی

خط تولید مایع دستشویی یکی از کسب و کارهای پرسود و کم ریسک است که می‌توان آن را با هزینه کم راه‌اندازی کرد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با نحوه راه‌اندازی آن آشنا کنیم.

شرکت شویاسازان آریانیک یکی از شرکت های ارائه خدمات جهت راه اندازی انواع خط تولید صنعتی و خانگی همچون خط تولید مایع ظرفشویی بوده که شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیش از اقدام به تاسیس خط تولید مایع دستشویی از مشاوره تخصصی آن ها استفاده نمایید.

راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار باحداقل سرمایه گذاری را دارند، راه اندازی خط تولید مایع دستشویی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد و با توجه به اینکه افراد برای حفظ سلامت و بهداشت خود از این نوع محصولات استفاده می کنند نیاز به بازاریابی گسترده ای ندارد و می تواند یکی از کم ریسک ترین مشاغل پر سود و درآمد باشد.

تاریخچه تولید مایع دستشویی

مایع دستشویی یکی از اختراعات بشر است که امروزه به یکی از محصولات خط تولید مواد شوینده خانگی پرمصرف تبدیل شده است. مایع دستشویی در سال ۱۸۶۵ توسط فردی به نام شبهارد اختراع شد. مواد اولیه تولید مایع دستشویی از قبل در طبیعت وجود داشت؛ اما اختراع آن کار ساده‌ای نبود و توسط شبهارد انجام شد.

در سال ۱۹۸۰ مردم ایران از صابون استفاده میکردند؛ مایع دستشویی وارد بازار جهانی شد و به مرور زمان هم وارد ایران شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

هزینه خط تولید مایع دستشویی

هزینه راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی از خرید دستگاه و تجهیزات مورد نیاز گرفته تا اجاره یک کارگاه و سوله را شامل می‌شود.  هزینه خرید دستگاه‌های مورد نیاز این کارگاه بستگی به کیفیت‌ و برند دستگاه متفاوت است.

هزینه خط تولید مایع دستشویی

بخش دیگری از هزینه شامل تهیه مواد اولیه، هزینه استخدام نیروی انسانی و اجاره یا خرید کارگاه و سوله می‌باشد‌. توجه داشته باشید که امکان راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی در منزل وجود دارد و حتما نباید به فکر اجاره یک سوله یا کارگاه باشید. حداقل فضای مورد نیاز برای این خط تولید ۲۵۰ متر مربع است.

فضا راه اندازی خط تولید مایع دستشویی

برای راه اندازی خط تولید مایع دستشویی حتما نیاز نیست که به فکر اجاره سوله های بسیار بزرگ و صنعتی باشید بلکه امکان راه اندازی این نوع خط تولید در منزل نیز وجود دارد.

اگر شما به فکر ایجاد یک خط تولید مایع دستشویی تخصصی همراه با دستگاه های بزرگ می باشید باید حداقل 250 متر مربع را به عنوان فضای کارگاه خود در نظر بگیرید تا بتوانید علاوه بر مزایا این خط تولید از مزایا خط تولید محصولات شوینده خانگی نیز در کارگاه خود بهره ببرید.

دستگاه‌ خط تولید مایع دستشویی

  • میکسر استیل دو جداره خط تولید مایع دستشویی

یکی از تجهیزات مورد نیاز خط تولید مایع دستشویی، میکسر استیل دوجداره است. این دستگاه وظیفه مخلوط کردن مواد اولیه را برعهده دارد. میکسرهای جنس استیل برای تولید مایع دستشویی انتخاب مناسب‌تری هستند؛ زیرا مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی و بازی دارند. برای تولید محصول نهایی باکیفیت حتما باید مواد اولیه کاملا با هم مخلوط شوند از این رو در زمان خرید این دستگاه به کیفیت آن توجه کنید.

  • پرکن اتوماتیک خط تولید مایع دستشویی

در این خط تولید به یک دستگاه پرکن اتوماتیک نیاز است. این دستگاه حداقل باید دارای دو نازل باشد. قطعا استفاده از پرکن اتوماتیک باعث افزایش سرعت کار و تولید می‌شود.

  •  درب گذار اتوماتیک خط تولید مایع دستشویی

یکی دیگر از دستگاه های مورد نیاز خط تولید مایع دستشویی، دستگاه درب گذار است. از ویژگی‌های دستگاه درب گذار اتوماتیک  امکان تنظیم ارتفاع و جک خفت گیر است. این دستگاه با برند و قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

  •  تجهیزات آزمایشگاه خط تولید مایع دستشویی

تجهیزات آزمایشگاهی شامل انواع شیشه آلات و ظروف pH  متر می‌باشد تا بتوانید فرمولاسیون مایع دستشویی را به درستی ارزیابی کنید.

  • سیستم تصفیه آب

سیستم تصفیه آب یکی از دستگاه‌های مهم است که در خط تولید مایع دستشویی استفاده می‌شود.

  •  پمپ دنده ای خط تولید مایع دستشویی

پمپ دنده‌ای یکی از دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید مایع دستشویی است. پمپ های دنده‌ای جهت انتقال مایعات  در خط تولید مواد شوینده استفاده می‌شوند.

در آمد خط تولید مایع دستشویی

خط تولید مایع دستشویی با توجه به استفاده بسیار زیاد این محصول می تواند در مدت زمان کمی شما را به سود دهی قابل قبولی برساند. همانطور که گفته شد با توجه به شناخته بودن این محصول شما می توانید با تولید محصولات با کیفیت سبب افزایش مشتریان خود شوید.

درآمد خط تولید مایع دستشویی

مواد اولیه خط تولید مایع دستشویی

مواد اولیه ای که در این خط تولید جز الزامات بوده به صورت زیر خواهد بود:

  • سورفكتانت (مواد فعال سطحی)

اصلی ترین ماده در تولید مایع دستشویی سورفکتانت است که عامل کف کنندگی می‌باشد.  در تولید این ماده شوینده، سورفکتانت‌‌های مختلفی همچون سدیم لوریل اتر سولفات، بتائین و غیره استفاده می‌شود.

  • آب

آب یکی دیگر از مواد اولیه تولید مایع دستشویی است. البته آب مصرفی که برای تولید مایع دستشویی استفاده می‌شود حتما باید تصفیه گردد تا سختی آن کاهش پیدا کند.

  • کی لیت کننده

همانطور که گفتیم برای استفاده از آب در تولید مایع دستشویی باید سختی آن گرفته شود تا در نهایت یک محصول باکیفیت تولید شود.  کی لیت کننده از جمله موادی است که جهت کاهش سختی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نرم کننده

یکی از ویژگی‌های مهم یک مایع دستشویی باکیفیت این است که بعد از استفاده پوست را نرم و لطیف کند. از این رو در تولید مایع دستشویی از مواد نرم کننده مانند گلیسرین استفاده می‌شود تا آسیبی به پوست وارد نشود.

  • تنظیم‌کننده PH

یکی دیگر از مواد مهمی در تولید مایع دستشویی، استفاده از تنظیم کننده ph  است. Ph  پوست انسان 5-6 است و برای اینکه بعد از استفاده از مایع دستشویی پوست خشک نشود باید از تنظیم کننده‌ ph  استفاده کرد. از این رو اسید سیتریک به عنوان تنظیم کننده PH  استفاده میشود.

  • نمک

نمک یکی از مواد اولیه در تهیه مایع دستشویی است. برای اینکه محصول نهایی ویسکوزیته مناسبی داشته باشد در فرآیند تولید مایع دستشویی از نمک استفاده می‌شود.

  • رنگ و اسانس

رنگ و اسانس یکی دیگر از مواد مورد نیاز در تولید مایع دستشویی می‌باشد.  از جمله اسانس‌های مورد علاقه مشتریان می‌توان به اسانس‌های گل و میوه اشاره کرد.

مشاوره خط تولید مایع دستشویی شویاسازان

همانطور که مطالعه کردید علاوه بر دانش فنی به تجهیزات و دستگاه های مختلف نیاز دارد. شرکت شویاسازان با داشتن تجربه راه‌اندازی بیش از هزار نوع خط تولید مانند خط تولید پودر شوینده می‌تواند شما را در داشتن یک کارگاه تولیدی پرسود کمک کند. متخصصان شویاسازان از صفر تا صد راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی در کنار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مجموعه از طریق راه‌های ارتباطی تماس حاصل فرمایید.

 

شماره تماس: 021284228

80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *