وبلاگ

خط تولید

خط تولید وایتکس

 

با افزایش آگاهی مردم در جوامع امروزی در ارتباط با بهداشت و پیشرفت صنعت در خصوص تولید انواع مختلف مواد شوینده و سفید کننده، انواع مختلفی از این دسته مواد وارد بازار شده است. خط تولید وایتکس یک  خط تولید پر سود می باشد؛ زیرا وایتکس یا آب ژاول یکی از کاربردی ترین مواد شوینده در همه منازل و در اکثر سازمان ها می باشد. این محلول اسیدی کاربردهای بسیاری دارد و برای ضد عفونی کردن و تمیز کنندگی انواع سطوح و البسه به کار می رود. از دیگر کاربردهای وایتکس می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. کلیه  میکروب ها را اعم از قارچ، ویروس و باکتری ها، نابود می کند.
  2. از وایتکس می توان برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف استفاده کرد.
  3. این ماده برای از بین بردن بوی نامطبوع در مخازن آب، لبنیات و دفع فاضلاب قابل استفاده می باشد.
  4. وایتکس در از بین بردن لکه های روی سطوح پارچه ای توانایی بالایی داشته و می توان از آن ها برای رفع این کثیفی ها به راحتی برای البسه و پارچه های سفید استفاده کرد.

وایتکس و شوینده های اسیدی، حاوی درصدی از سدیم هیپوکلریت (NaOCl) محلول در آب هستند که این نسبت بسته به مصارف مختلف، متفاوت خواهد بود. برای استفاده از وایتکس باید اصول خاصی ررا رعایت کرد تا به فرد آسیبی وارد نشود.

فضای مورد نیاز خط تولید وایتکس

فضای اولیه ای که شما به آن نیاز دارید به عواملی از جمله میزان تولید و حجم مواد اولیه و تعداد دستگاه هایی که برای شروع ضروری است، بستگی دارد. برای شروع می توانید از یک فضای کوچک اندازه ی کارگاه که آب و برق داشته باشد؛ استفاده کنید. اگر برای شروع قصد دارید که تولید خود را انبوه سازی کنید، به فضای بیشتری احتیاج خواهید داشت تا بتوانید دستگاه ها، کارگران، مواد اولیه و… را در آن فضا بگنجانید. پس به فضایی در حد کارخانه نیاز دارید. هر چه فضای انتخابی شما بزرگ تر باشد تولیدات بیشتر و راحت تری خواهید داشت و به سرعت به سود دلخواه خود نزدیک می شوید. برای تخمین و بررسی فضای مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود با متخصصان شرکت شویا سازان تماس حاصل نمایید.

شماره تماس: 021284228

هزینه اولیه برای راه اندازی خط تولید وایتکس

خط تولید وایتکس یکی از کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی پر سود و درآمد زا در ایران است که هزینه اولیه زیادی هم لازم ندارد. مواد اولیه مورد نیاز و دستگاه های لازم برای راه اندازی خط تولید وایتکس بسیار مقرون به صرفه بوده و شما می توانید با کمی درایت و کسب آگاهی از نوع مواد و برند دستگاه ها، مواردی را انتخاب نمایید که برگشت سرمایه اولیه برای شما به سرعت رخ دهد.

وایتکس به خاطر خاصیت ضدعفونی یکی از پرمصرف‌ترین مواد شوینده به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاران و کارآفرینان که به دنبال ایجاد یک کسب و کار پرسود هستند می‌توانند با خط تولید وایتکس سود خوبی بدست بیاورند. سرمایه مورد نیاز برای تولید وایتکس در مقایسه با تولید محصولات دیگر بسیار کم است. هم چنین می‌توانید اینکار را در کارگاه کوچک شروع کنید و بعدها جهت تولید انبوه به دنبال یک مکان بزرگتر باشید. توجه داشته باشید با توجه به نیاز بازار به مواد شوینده از جمله وایتکس تولید این محصول بسیار سودآور است.

دستگاه های ایرانی با ضمانت نامه و خدمات پس از فروش یک گزینه عالی پیش روی شماست. برای برآورد هزینه اولیه جهت راه اندازی کسب و کار خود، هزینه فرمولاسیون و فضایی که در آن قصد شروع به کار دارید، با مشاوران ما تماس گرفته تا با حداقل هزینه اولیه بتوانید کار تولید خود را آغاز نمایید.

 

 

 

دستگاه های خط تولید وایتکس

 

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید وایتکس

دستگاه تولید آب ژاول

سدیم هیپوکلریت یا آب ژاول یک ماده سفید کننده و ضدعفونی کننده قوی بر پایه کلر بوده که قدرت بسیار بالایی در از بین بردن عوامل بیماری زا و میکروارگانیسم ها را داراست. اساس عملکرد آب ژاول به این صورت است که به عنوان یک ترکیب اکسید کننده قوی، دیواره سلولی میکروب ها را تخریب و آن ها را نابود می کند.  دستگاه تولید کننده آب ژاول یکی از مهمترین دستگاه ها برای راه اندازی خط تولید وایتکس است.

دستگاه تصفیه آب

کیفیت آب استفاده شده برای تولید وایتکس و محلول های اسیدی بسیار حائز اهمیت می باشد. تولید کنندگان برای خط تولید وایتکس به دو دستگاه يونيزه آب خانگی (اتومات و نیمه اتومات) و دستگاه صنعتی يونيزه آب نیاز دارند. دستگاه تصفيه آب خانگی توانایی تصفيه آب در حد ۵۰ گالن را دارد. این دستگاه براي كسب و كارهای خانگی و كارگاه های كوچک مناسب است و هزينه اولیه راه اندازی خط توليد وايتكس را به حداقل  می رساند.

دستگاه RO صنعتی

برای بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت آب تصفيه شده در خط تولید وایتکس باید از فیلترهای ممبران با ظرفیت خیلی بالا  یا تعداد فیلترهای ممبران بیشتری استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از فیلتر با ظرفیت بالاتر، پمپ و فیلترهای پیش تصفیه، باید قوی تر شده و حتی بعضی از قطعات تغییر نمایند. دستگاه ها با ظرفیت بالاتر، از فیلترهای ممبران با ظرفیت ۴۰۰ گالن و پمپ های ۳۶ ولت استفاده می کنند.

مخازن ساخت و ذخيره خط اسيدی

آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه باید به صورت یونیزه شده در مخزن ذخيره پلی اتلين، نگهداری شود. سپس توسط يک پمپ انتقال دهنده مواد (پمپ مخصوص خط توليد مواد اسيدی)، به داخل ميكسر ريخته شده و برای انتقال به دستگاه های پركن براي توليد وايتكس آماده می گردند.

پمپ مخصوص خط توليد مواد اسيدی

پمپ مخصوص یکی از دستگاه‌های خط تولید وایتکس است که جهت انتقال مواد به داخل ميكسر استفاده می‌شود.

دستگاه پركن مواد شوينده نيمه اتومات و اتومات

دستگاه پركن وايتكس نيمه اتومات، از نوع پركن هاي ثقلی است و به همین علت برای توليد كنندگانی مناسب است كه در ابتدای شروع كسب و كار خود بودجه و سرمايه كافی ندارند. دستگاه نیمه اتومات به دلیل قيمت پايين و كاركرد آسان بدون نياز به پمپ بسیار مناسب می باشد.

  1. دستگاه لیبل برای برچسب زدن برای خط تولید وایتکس (یک طرفه و دو طرفه بر روی انواع بطری ها با اشکال متفاوت)
  2. شیرینگ پک که به دو شکل تمام اتومات و نیمه اتومات موجود می باشند.

 

مشخصات دستگاه پركن مواد شوينده نيمه اتومات

یکی از مراحل خط تولید وایتکس انتقال مواد از مخزن به دستگاه پر کن مایعات توسط پمپ است. اما با استفاده دستگاه پر کن نیمه اتوماتیک ۴ نازل دیگری نیازی به پمپ نیست و مواد مستقیم   از مخزن به سمت دستگاه پركن وايتكس برای عمليات تزريق منتقل مي شوند كه اين امر موجب  كاهش هزينه در راه اندازی خط توليد وايتكس می‌شود. از مشخصات این دستگاه‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه دستگاه پرکن نیمه اتومات مایعات اسیدی از فولاد رنگ الکترو استیل ساخته شده است که روی آن رنگ ضد اسید و کاوری از جنس PVC  می‌باشد‌.
  • دارای مخزن ظرفیت ۱۲۰ليتری می باشد.
  • امکان تنظیم دستگاه برای پرکردن انواع ظروف با ارتفاع های متفاوت
  • تنظیم مقدار پرکردن ظرف از طریق تایم
  • مجهر بودن نازل به یک شیشه جدا که در صورت عدم هماهنگ نازل ها به راحتی قابل تنظیم است.
  • این دستگاه برای کارآفرینان تازه کار که سرمایه کافی ندارند بسیار مناسب است. کارکرد آسان و قیمت پایین از ویژگی‌های دستگاه پر کن وایتکس محسوب می‌شود.

مشخصات دستگاه پرکن اسید روتاری ۸ نازل

در صورتی که مخزن تولیدکننده مواد اسیدی از جنسPET  باشد و هم چنین جهت افزایش راندمان تولید می‌توان از دستگاه پرکن روتاری ۸ نازل استفاده کرد. مشخصات این دستگاه عبارتند از:

  • امکان اتصال مستقیم از قسمت خروجی به نوار نقاله و هم‌چنین اتصال به شیرینگ پک تونلی
  • دارای سیستم هوشمند خطای بطری
  • دارای مخزن ۳۰۰ لیتری پلی اتلین
  • دارای مخرن درب با ظرفیت ۴۰۰۰ درب
  • تنظیم آسان دستگاه برای تغییر بطری در اشکال و ابعاد مختلف
  • دارای سیستم کنترل plc و صفحه نمایش HDMI

 دستگاه لیبل برای برچسب زدن برای خط تولید وایتکس

بعد از فرآیند پركن مواد شوينده (وايتكس) و درب بندی محصول، نوبت لیبل زدن بطری های مواد اسيدی ( وايتكس)  توسط  دستگاه مخصوص است. دستگاه ليبل پشت چسب زن قادر به ليبل زنی يک طرفه يا دو طرفه بر روی بطری های گرد، كتابي، ظروف پت، پلی اتلين و … در اشكال متفاوت است.

شیرینگ پک |تمام اتومات ، نیمه اتومات

در مرحله آخر محصول جهت بسته بندی وارد دستگاه شيرينگ پک می‌شود. تولیدکننده می‌تواند با توجه به نیاز و بودجه اقدام به تهیه  دو دستگاه شيرينگ تمام اتومات یا دستگاه شيرينگ پک نيمه اتومات نماید.

مشخصات شيرينگ نيمه اتومات

  • قابلیت تنظیم سریع شیرینگ پک تونلی نیمه اتومات جهت بسته بندی انواع بطری و کارتن
  • امکان شیرینگ محصولات پاکتی و کارتن و بسته بندی کلیه محصولات مانند سیم و کابل ،نوشیدنی و مواد غذایی و غیره
  • طراحی کوره شیک و حفظ دما تا مدت طولانی به خاطر داشتن جدار محکم و عایق بندی شده
  • دارای سیستم دوخت و برش شمشی که علاوه بر کیفیت بهتر، دوخت طولانی تر نیز نسبت به مدلهای سیمی دارد.

مشخصات شيرينگ تمام اتومات

  • امکان تنظیم سریع دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی انواع بطری ها در کمترین زمان از طریق HMI/PLC
  • بسته بندی بطری بدون کفی تمام اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور
  • طراحی شیک کوره و حفظ دما تا مدت طولانی
  • امکان اتصال به انواع ریلهای زمینی / نوار نقاله
  • قابلیت بسته بندی انواع ظروف از قبیل شیشه و بطری

دستگاه‌ چسب زن کارتن

دستگاه چسب زن کارتن جهت دربندی و پلمپ کارتن های مواد شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دستگاه موجب افزایش سرعت بسته بندی و هم چنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. این دستگاه قابلیت چسب زدن ۳۰ کارتن در یک دقیقه را دارد.

انواع دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید وایتکس
نام دستگاه ویژگی
دستگاه تولید آب ژاول
دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی
دستگاه RO صنعتی افزایش ظرفیت آب تصفیه شده
مخازن ساخت و ذخيره خط اسيدی نگهداری آب یونیزه شده
پمپ مخصوص خط توليد مواد اسيدی پمپ ضد زنگ از جنس تفلون
دستگاه پركن مواد شوينده نیمه اتومات (از جنس فولاد رنگ الکترو استیل) و تمام اتومات
دستگاه لیبل زن زدن لیبل به صورت یک طرفه و دو طرفه
دستگاه شیرینگ پک تمام اتومات و نیمه اتومات

فرمولاسیون تولید وایتکس

برای تولید وایتکس به  روش تزریق گاز کلر باید از فرمول زیر استفاده کرد:

CL2+NaoH      =      NaCLo+NaCL+H2o

با ترکیب گاز کلر در محلول سود سوز آور  آب ژاوال تولید می شود. بعد از ترکیب کردن سود در مخزن سود، گاز کلر را از انتهای مخزن وارد كرده و در آخر مایع سفید کننده تشکیل می شود. توجه داشته باشید به دلیل خورنده بودن ترکیب گاز کلر و سود باید تمام مخازن مخصوصاً قسمت هایی که بصورت مستقیم با مواد در ارتباط هستند از جنس PVC  باشند.

درآمد خط تولید وایتکس

با افزایش مصرف و تقاضای مصرف کنندگان انواع شوینده برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی امروزه در كشور ایران، راه اندازی خط تولید انواع مواد شوینده و خط تولید وایتکس بسیار پرسود است.  وايتكس به علت داشتن خاصيت ضدعفونی كننده یک عضو جدانشدنی از منازل و مراکز بهداشتی و درمانی است و بسيار مورد توجه توليد كنندگان و مصرف کنندگان قرار دارد. همچنان استقبال ویژه ای از راه اندازی خط توليد وايتكس با توجه به شيوع بيماری كرونا صورت گرفته است.از همین رو عده بسياری از توليدكنندگان با هر میزان سرمایه اولیه در صدد راه اندازی اين نوع خط تولید می باشند. قیمت فروش محصولات تولیدی، میزان جلب رضایت مصرف کنندگان، کیفیت وایتکس و نداشتن بوی ناخوشایند از جمله عواملی است که به روند فروش و بازدهی شما کمک شایانی می کند.

دستگاه های خط تولید وایتکس

مشاوره خط تولید وایتکس در شرکت شویاسازان آریانیک

همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مواد شوینده با برندهای مختلف و با کاربردهای وسیع، به طور گسترده در کشور تولید شده و به بازار عرضه می گردد. بسیاری از محصولات وارداتی گران قیمت بوده و نمی توان از اصل بودن آن ها اطمینان حاصل کرد. بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان به محصولات با کیفیت ایرانی روی آورده اند. یکی از پرمصرفترین محصولات شوینده، وایتکس بوده که به صورت عمده تولید شده و مصارف مختلفی دارد و بسیار کاربردی است. تولیدکنندگانی که این محصول را تولید می کنند اگر به کیفیت و جلب رضایت مردم توجه کنند می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به درآمد و سود بالایی دست پیدا کنند؛ زیرا میزان تقاضای این محصول بسیار بالاست. شرکت شویاسازان آریانیک یک شرکت کارآفرینی در زمینه راه اندازی و فروش خطوط تولید محصولات صنعتی، خانگی، بهداشتی آرایشی و… می باشد.

راه‌اندازی هر خط تولیدی علاوه بر اینکه به دستگاه و تجهیزات مخصوص، مواد اولیه و فرمول مناسب، فضای مناسب، مجوزهای لازم و غیره  نیاز دارد با چالش های زیادی همراه است که در صورت نداشتن تجربه در این زمینه می‌تواند مشکلات شما را دو برابر کند. متخصصان شویاسازان از صفر تا صد راه‌اندازی خط تولید وایتکس در کنار شما خواهد بود و با ارایه مشاوره‌های رایگان شما را در داشتن یک کسب و کار با درآمد تضمینی کمک می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید. شرکت شویاسازان جهت ارائه مشاوره خط تولید وایتکس و راه اندازی خط آن در کنار شما عزیزان می باشد. جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید.

شماره تماس: 021284228

71 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *