دسته‌بندی نشده

خط تولید پودر شوینده

خط تولید پودر شوینده

با توجه به اینکه مصرف شوینده لباس جزء نیازهای اساسی هر خانواده است و هر روز افراد از آن استفاده می‌کنند، تقاضا برای آن همیشگی است. بنابراین، یک خط تولید پودر شوینده در صورت بهره‌وری مناسب می‌تواند سودآور باشد.

راه اندازی خط تولید پودر شوینده

با توجه به اینکه تمیز کردن لباس‌ها برای هر فردی ضروری است و برخی از افراد به دلیل حساسیت‌های پوستی نسبت به شوینده‌های خاصی نیاز دارند، تولید پودر شوینده‌های مختلفی باعث می‌شود که نیازهای مختلف مشتریان برطرف شود و افراد بتوانند محصولات مورد علاقه خود را خرید کنند.

همچنین، با خط تولید پودر شوینده می‌توان اشتغالزایی نمود و به رشد اقتصادی کمک کرد. فعالیت در حوزه تولید، علاوه بر بهره‌وری مناسب، نیاز به نیروی کار دارد و با توجه به اینکه صنعت پوشاک یکی از بزرگ‌ترین صنایع در جهان است، راه‌اندازی خط تولید شوینده لباس می‌تواند به اشتغالزایی کمک کرده و موجب رشد اقتصادی شود.

در کل، راه‌اندازی خط تولید شوینده  می‌تواند سودآوری، رفاه اجتماعی و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد. محصولات قابل تولید در اینگونه خطوط، پودرهای شوینده دستی و ماشینی، پودر زمین‌شوی و حتی پودرهای قابل استفاده در صنعت نیز خواهد بود. تولید اینگونه پودرها با شیوه‌های مختلف انجام می‌شود اما اغلب تولید‌کنندگان از یکی از شیوه‌ها استفاده می‌کنند.

هزینه خط تولید پودر شوینده

قیمت تمام شده هر محصول را عوامل متعددی تعیین می‌کند. هر یک از این عوامل، در کاهش یا افزایش قیمت آن محصول تاثیر‌گذار است. تعیین قیمت یک دستگاه و راه‌اندازی خط تولید پودر‌ شوینده نیز به همین شکل صورت می‌گیرد. مهمترین عوامل در تعیین هزینه راه‌اندازی خط تولید پودر شوینده، سطح کیفیت محصول و فناوری به کار رفته در تولید آن است. همچنین نوع دستگاه‌ها و ظرفیت تولید پودر در یک روز نیز از دیگر عوامل تعیین هزینه راه‌اندازی این خط است.

راه اندازی و هزینه خط تولید پودر شوینده

راه‌اندازی خط تولید پودر شوینده، ماند خط تولید مایع دستشویی نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارد. شما می‌توانید با‌توجه به موارد بالا با هزینه 200 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان این خط تولید را راه‌اندازی کنید. هزینه بالا برای راه‌اندازی خطوط صنعتی و تمام مکانیزه است.

فضای مورد نیاز خط تولید پودر شوینده

راه‌اندازی خط تولید پودر شوینده، در فضاهای خانگی و محدود قابل انجام نیست. مشخص کردن یک فضای معین، بستگی به میزان و نوع پودر تولیدی مورد نظر شما دارد. این فضا باید به شکلی باشد که دسترسی به آن آسان باشد و تمامی امکانات مانند آب و برق نیز داشته باشد.

فضای مناسب برای راه‌اندازی این خط تولید و جا دادن تمامی دستگاه‌ها در آن به حداقل 300 متر وسعت مربع نیاز دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها که افراد می‌توانند به سراغ آن بروند، یک سوله است. معمولا این مکان‌ها قابلیت گسترش دارند و می‌توانند حتی به یک کارخانه نیز تبدیل شوند.

مواد اولیه مورد نیاز خط تولید پودر شوینده

در صورتی که در اندیشه راه‌اندازی یک کسب و کار هستید، حتما به تولید انواع پودر شوینده فکر کنید. راه‌اندازی این کسب و کار، نیاز به سرمایه اولیه آنچنانی ندارد. به شکل کلی، دو روش برای تولید پودر شوینده وجود دارد. در یکی از این شیوه‌ها مواد اولیه با یکدیگر مخلوط می‌شوند و در دیگری، از شیوه خشک کننده اسپری استفاده خواهد شد.

این خط تولید مراحل مختلفی مانند مواد اولیه، ترکیب، آسیاب کردن، مخلوط کردن، بسته‌‌بندی و در پایان برچسب‌گذاری را شامل می‌شود.

راه‌اندازی یک خط تولید پودر شوینده رونق در تولید داخلی و اشتغال زایی را در پی دارد. یکی از دلایل راه‌اندازی اینگونه خطوط، پایین‌تر بودن قیمت پودرهای شوینده نسبت به مایع شوینده و سایر شوینده‌ها است. به همین دلیل به شکل کلی از راه‌اندازی این خط تولید استقبال می‌شود و مواد اولیه مورد نیاز برای این خط تولید به صورت زیر خواهد بود:

  • سود سوز آور
  • سدیم سیلیکات
  • کربنات سدیم
  • اسید سولفونیک
  • آّب
  • پنتازدیوم

مشاوره خط تولید پودر شوینده شویاسازان

اگر هدف شما راه‌اندازی یک کسب و کار و خصوصا تولید پودر شوینده است، می‌بایست از مشاور مجرب در این حوزه کمک بگیرید. شرکت شویا‌سازان با سابقه درخشان در زمینه راه‌اندازی انواع خطوط تولید فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت مشتریان دائمی و خاص خود را دارد.

این مجموعه مجرب‌ترین کارشناسان و مهندسان را در اختیار دارد و افتخارات زیادی را نیز کسب کرده است. راه‌اندازی هر خطوط تولید مستلزم داشتن آگاهی لازم و اطلاعات کافی خواهد بود. شرکت شویا‌سازان انواع خدمات مشاوره‌ای را توسط کارشناسان با تجربه و متخصص خود ارائه می‌دهد.

دستگاه خط تولید پودر شوینده

استفاده از دستگاه‌های مناسب در خطوط تولید پودر شوینده دارای مزایایی زیر است:

  • افزایش سرعت در تولید
  • کاهش دادن هزینه‌‌ها
  • کاهش دادن خطا‌ها و عیوب انسانی

دستگاه خط تولید پودر شوینده

برای راه‌اندازی یک خط تولید پودر شوینده، می‌بایست از دستگاه‌های زیر استفاده کرد:

  • دستگاه یونیزه کردن آب

در فرآیند تولید یک پودر شوینده، نمی‌‌توان از آب معمولی شهری استفاده کرد. دستگاه یونیزه کننده آب، میزان سختی آب را کم می‌‌کند تا آن آب آماده استفاده در خط تولید شود.

  • مخازن ذخیره‌ ساز مواد

مایعی که از دستگاه یونیزه کننده خارج می‌شود، می‌بایست در یک مخزن از جنس پلی اتیلن ذخیره شود. مواد از این مخزن به درون میکسر پمپاژ می‌شود. آب در این مخزن مدتی ثابت می‌‌ماند. اگر این دستگاه به اندازه مورد نیاز ایزوله نباشد، مشکلاتی مانند رشد جلبک و یا نفوذ پلاستیک در آن وجود دارد.

  • میکسر استیل

در این دستگاه فرمولاسیون ویژه پودر شوینده اضافه شده تا محصول نهایی ایجاد ‌شود. مواد اولیه در این فرمولاسیون سدیم کربنات، سولفات سدیم، سیلیکات سدیم و پودر آهک است که باید با میزان دقیق خود اضافه ‌شود.

  • تسمه نقاله

توسط این تسمه، محصول در هر مرحله از تولید، از قسمتی به قسمت دیگر منتقل می‌شود.

  • پُر کن

این دستگاه، مواد خارج شده از میکسر را به درون بسته‌بندی مخصوص خود می‌ریزد. دستگاه پرکن انواع مختلفی دارد و باید در ابتدای راه‌اندازی یک خط تولید محصولات شوینده خانگی، نوع آن مشخص شود.

  • دستگاه جت پرینتر

این دستگاه، آخرین دستگاه واقع در هر خط تولید است. یک دستگاه جت پرینتر روی بسته‌بندی‌های مواد شوینده، مشخصات محصول، برند و لوگو شرکت و ترکیبات آن را چاپ می‌کند.

اینگونه خطوط تولید معمولا در هر یک ساعت، یک تن محصول تولید می‌نماید. دستگاه‌های این خطوط باید به شکل تمام اتوماتیک عمل کند و به سیستم‌های کنترل صنعتی مجهز باشد.

در سال‌های اخیر به دلیل رشد جمعیت، تقاضا برای تهیه پودرهای شوینده افزایش یافته است. گسترش شهرنشینی، تقاضا برای خرید پودرهای شوینده به شکل فله‌ای و بسته‌بندی را افزایش داده است.

برای راه‌اندازی یک خط تولید مواد شوینده، در ابتدا باید دستگاه‌های مورد نیاز آن تهیه شود. تمامی دستگاه‌ها در این خط تولید، باید از جنس استیل ضد زنگ باشد تا قابلیت تولید هر نوع پودر شوینده را داشته باشد. برای حفظ سلامت مصرف کننده، باید با توجه به نظر کارشناسان خطوط تولید، مواد اولیه و میزان مناسب ترکیب تهیه شود.

شرکت شویا‌سازان یکی از بزرگترين مشاوران راه اندازی خط تولید پودر‌ شوینده در ایران است. این شرکت با دارا بودن مشاوران و متخصصان مجرب، توانسته است قدم بزرگی در پیشرفت صنعت و توسعه داخلی محصولات بردارد.

80 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *